Jeśli masz uzasadnione podstawy sądzić, że posiadasz informacje o naruszeniu prawa, w tym informacje o uzasadnionym podejrzeniu naruszenia prawa, do którego doszło lub prawdopodobnie dojdzie w Bionorica Polska lub informacji dotyczącej próby ukrycia takiego naruszenia prawa – masz prawo do dokonania zgłoszenia wewnętrznego.
 

Jak zgłosić nieprawidłowość?

Możesz skorzystać z jednego z poniższych kanałów komunikacji:

  • Dedykowany e-mailsygnalista@bionorica.pl  
  • Pisemnie na adres:
    Bionorica Polska
    ul. Hrubieszowska 6B, 01-209 Warszawa,
    w zaklejonej kopercie opatrzonej napisem „Poufne”, która zawiera kolejną kopertę opatrzoną klauzulą „do rąk własnych Lokalnego Inspektora ds. Zgodności w sprawie naruszeń prawa”
  • Ustnie z Lokalnym Inspektorem ds. Zgodności, po wcześniejszym umówieniu spotkania (również jako spotkanie na Teams na Twoje życzenie)

Możesz zgłosić nieprawidłowość anonimowo, w formie pisemnej na adres biura Bionorica Polska. Jednak musisz wiedzieć, że bez danych kontaktowych nie będziemy w stanie potwierdzić, że otrzymaliśmy Twoje zgłoszenie, ani nie przekażemy Ci informacji zwrotnej po zakończeniu postępowania wyjaśniającego.

 

Co zawrzeć w zgłoszeniu?

a) dane osobowe sygnalisty (jeśli zgadzasz się na ich podanie),

b) dane kontaktowe sygnalisty (jeśli zgadzasz się na ich podanie),

c) przejrzyste i pełne wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia z podaniem daty oraz miejsca zaistnienia naruszenia prawa lub daty i miejsca pozyskania informacji o naruszeniu prawa,

d) opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa,

e) wskazanie podmiotu/osoby, którego dotyczy zgłoszenie,

f) wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa,

g) wskazanie wszystkich dowodów i informacji, jakimi dysponuje Sygnalista, które potwierdzą prawdziwość zgłoszonej informacji, oraz które mogą okazać się pomocne w procesie wyjaśniania zgłoszenia,

h) wskazanie preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego.

 

Jak przetworzymy Twoje zgłoszenie?

Po przesłaniu zgłoszenia otrzymasz potwierdzenie odbioru w ciągu 7 dni, o ile podasz swoje dane kontaktowe. Na podstawie Twojego zgłoszenia przeprowadzimy niezależne dochodzenie. O jego zakończeniu i wnioskach z postępowania poinformujemy Cię w ciągu 3 miesięcy od dnia potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia wewnętrznego.

 

Zgłoszenia zewnętrzne

Zgodnie z ustawą o ochronie sygnalistów, możesz zgłosić naruszenie prawa do Rzecznika Praw Obywatelskich, lub do instytucji, organów lub jednostek organizacyjnych Unii Europejskiej. Szczegółowe informacje dotyczące zewnętrznych zgłoszeń znajdziesz na stronie biura RPO https://bip.brpo.gov.pl 

Twoje informacje traktujemy z najwyższą poufnością, ponieważ właściwe postępowanie z informacjami jest chronione nie tylko prawem, ale stanowi także kluczowy element naszej etyki korporacyjnej Grupy Bionorica.

W razie wątpliwości lub pytań prosimy o kontakt na adres e-mail sygnalista@bionorica.pl


Grupa Bionorica przygotowała osobną globalną procedurę zgłoszeń, z której możesz dodatkowo skorzystać i zgłosić naruszenie prawa za pośrednictwem kanałów opisanych w globalnej procedurze. Szczegóły znajdziesz pod tym linkiem.